zondag 15 september 2013

Bzzlletin 264 - J.J. Voskuil, Frida Vogels & Bert Weijde


Omdat ik alles over Voskuil en Vogels wil lezen was ik al enige tijd op zoek naar dit themanummer. Vorige week trof ik het aan bij de Slegte (via boekwinkeltjes).Over Voskuil staat er niets in dat ik nog niet wist, maar het blijft leuk om te lezen.


Vogels publiceerde naast haar hoofdwerk De Harde Kern en haar dagboeken zelden iets. Daarom was haar bijdrage in dit tijdschrift al bijzonder. Zij reageert op een interview met Voskuil dat ook over haar gaat. Mooi hoe helder zij formuleert en hoe bedachtzaam zij ingaat op Voskuils opmerkingen. Zij hebben groot wederzijds respect voor elkaar. Ik kijk uit naar het volgende deel van haar dagboek. Het zou in mei moeten verschijnen!

Gelul ontbreekt nooit in een literair themanummer. Paul van Tongeren slaat wartaal uit en bij de titel van het stuk van Elsbeth Etty ‘Die iemand kan verklaren’ wordt meteen de zin om door te lezen ontnomen. Uitgelezen kan het nu de kast in.

Geen opmerkingen: