zaterdag 14 december 2013

Gummbah – De avonturen van Wim Kut



Een nieuwe Gummbah is altijd een feest. Er bestaan mensen die niks snappen van de absurde en obscene humor. Zij hebben gelijk, het valt niets te snappen, het is gewoon leuk.

De tekeningen zijn simpel, in kleur of in zwart wit en soms nagetekend uit een jaren 50 stripboek, waarbij de tekeningen geen enkel verband houden met de teksten… of toch wel?

Man met snor, bril en pak zegt tegen andere nette man: ‘Godnondeju!! Ik heb mijn verlostang denk ik in de trein laten liggen!’ De andere man antwoordt: ‘Ik dacht eigenlijk dat ik aan het woord was.’

Twee oudere mannen staan in een tuin met een paar struiken. ‘Hoe hoerig wil je je tuin hebben?’ Antwoord: ‘Nou, niet zó hoerig.’

Een hopman vraagt aan een padvinder in een ouderwets tekening: ‘Is Butthead er niet bij?’ Enzovoorts.
Natuurlijk moet je de tekeningen erbij zien, dus snel naar de winkel. Dan kun je je ook verbazen en bescheuren om de minder onschuldige en meer perverse grappen die ik hier uit beschaafdheid niet heb geciteerd.

Geen opmerkingen: